Redding dieren Oekraïne 18 maart 2022

Gisterochtend zijn onze chauffeurs Piet en Peter vertrokken om vier dieren op te halen bij de grens van Polen en Oekraïne.

Door een noodoproep is alles op alles gezet om de dieren op te vangen in Anna Paulowna. Stichting Leeuw zit op dit moment eigenlijk vol en wacht op de papieren voor de verhuizing van Simba, Stella, Cesar en Elsa naar Zuid-Afrika, waardoor er weer meer ruimte ontstaat. Voor de komende periode is nu een tijdelijke oplossing gevonden. Het gaat hierbij om de opvang van twee mannenleeuwen (3,5 jaar en 1,5 jaar), een tijgermannetje (6 maanden) en een tijgerin (5 jaar). De dieren zijn logischerwijs zwaar getraumatiseerd. De tijgerin is er van deze dieren het slechtst aan toe i.v.m. ondervoeding en ziekte.