The Lions Rescue and Conservation Centre

Break de circle by breaking the chain!

Begin mei 2023 heeft Hoenderdaell samen met Schrikkloof Private Nature Reserve, het thuis van The Lions Foundation, in Zuid-Afrika het naastgelegen roofdierenpark overgenomen. In dit park werden jarenlang leeuwen gefokt, die verkocht werden aan knuffelfarms om vervolgens te eindigen als jachttrofee.

Dit staat natuurlijk lijnrecht tegenover de doelstellingen van Stichting Leeuw en The Lions Foundation. Wij zijn dan ook blij dat wij deze dieren hebben kunnen redden van deze nare toekomst. Naast de leeuwen zijn hier vele andere diersoorten gevestigd zoals hyena’s en bijvoorbeeld de Afrikaanse wilde hond.

Het complex heeft nu de naam ‘The Lions Rescue and Conservation Centre’. De bedoeling is om hier in de toekomst meer dieren op te vangen en voor de bedreigde dieren een plan te maken voor soortbehoudprogramma’s en uitzetting in het wild. De dieren die hier niet voor in aanmerking komen, hebben we direct na de overname laten steriliseren.

De dieren hebben ook betere verblijven nodig en zo’n project kost erg veel geld. We vragen daarom extra donaties, zodat we dit zo snel mogelijk kunnen realiseren. Wij hopen met jouw hulp deze dieren een beter leven te geven.

Help ons aan nieuwe verblijven voor de dieren!

Ook is het mogelijk om vrijwilligerswerk te doen bij The Lions Foundation in Zuid-Afrika. Op www.thelionsfoundation.com/volunteers/ vind je alle informatie. Je kunt dan helpen met de verzorging van al onze dieren en draagt zo fysiek en financieel bij aan hun welzijn.