Onderhoud verblijven en binnenbaan opvangcentrum 31 juli 2022

Goede en veilige huisvesting en bevorderen van natuurlijk gedrag ten behoeve van het welzijn van de dieren

Er is al veel bereikt in de 10 jaar dat Stichting Leeuw bestaat. Er zijn totaal 65 dieren gered en al 21 leeuwen verhuisd naar een mooi verblijf in Zuid-Afrika. Het betekent ook dat er onderhoud nodig is aan de binnenverblijven en binnenbaan.

Hekwerk binnenverblijven

Werken met grote roofdieren stelt hoge eisen aan de veiligheid van dieren en medewerkers. Om de veiligheid te blijven garanderen worden de oude ijzeren panelen van de binnenverblijven vervangen door verzinkte elementen. De vervanging van de elementen wordt geleidelijk uitgevoerd om twee redenen: het binnenverblijf moet vrij zijn en er mag zo min mogelijk inbreuk op het welzijn van de dieren worden gepleegd.

Waarom deze oplossing?
Thermisch verzinkt staal heeft een ijzersterk laagje zink. Dit laagje biedt een uitstekende bescherming tegen corrosie en slijtage. Het kan toegepast worden op holle objecten en voorkomt roestvorming van binnenuit. Bij toekomstige krassen, kleine beschadigingen en blootstelling aan urine zal er geen roestvorming ontstaan.

Begroting van het onderhoud

• Thermisch verzinkte panelen € 2.785,-
  • Transport en installatie € 365,-
  • Totaal per verblijf € 3.150,-

Renovatie binnenbaan

Na 10 jaar is de binnenbaan toe aan een grondige renovatie. De inrichting en rotspartij voldoen niet meer aan de eisen en wensen van Stichting Leeuw. De binnenbaan met zijn rotspartij en vijvers is een centrale plek in het opvangcentrum van Stichting Leeuw. De dieren die willen, zijn geregeld in de binnenbaan te vinden.

De andere omgeving is een prachtig voorbeeld van verrijking
Er zijn geurtjes, haren en uitwerpselen van andere dieren te vinden. De jaagsessies met de jachtsimulator vinden hier plaats, hierdoor worden het jachtinstinct, de spieropbouw en conditie van de dieren bevorderd. Wilt u meer informatie over sponsoring van dit project neem dan contact met ons via e-mail.

Dit is een mooi project voor mensen, bedrijven en fondsen die het belangrijk vinden om projecten binnen Nederland te steunen.

Iedere bijdrage is welkom!