Drukke tijden voor Stichting Leeuw 28 maart 2023

Aankomende periode worden het drukke tijden voor Stichting Leeuw.

Gister hebben de chauffeurs van Stichting Leeuw leeuwin Zòya opgehaald uit Polen. Deze jonge leeuwin zat al enkele maanden bij Zoo Poznan waar zij terecht was gekomen na een reddingsactie uit het oorlogsgebied in de Oekraïne. De administratie voor het transport liet lang op zich wachten, maar nu dit rond was, kon ze opgehaald worden. Voor Zòya is het niet noodzakelijk om eerst 30 dagen in quarantaine te gaan, omdat zij deze verplichte quarantaineperiode al in Polen heeft volbracht. Zòya mag daarom direct naar het hoofdgebouw van Stichting Leeuw.
Begin april staat ook de verhuizing van Bombay, Drago en Iwan op de planning. Het blijft altijd spannend tot het laatste moment, maar we hopen dat 5 april dé dag wordt dat ze naar Zuid-Afrika vliegen.
Dit is goed nieuws, aangezien over een paar weken nog drie dieren opgehaald moeten worden. Het gaat hier om voormalig circusdieren afkomstig uit Spanje en Frankrijk. De drie dieren, een leeuw van 18 jaar oud en 2 tijgers van 13 en 14 jaar, leven nu al bijna een jaar in een trailer in Frankrijk. De nood is extra hoog, omdat deze dieren zonder de opvang bij Stichting Leeuw anders gedood zullen worden. Deze drie dieren moeten wel 30 dagen in de quarantaine faciliteit van Stichting Leeuw. Na deze periode kunnen zij eindelijk van hun welverdiende pensioen gaan genieten bij Stichting Leeuw.
Zòya bij Stichting Leeuw
De bus van Stichting Leeuw