Kiara Leeuwen

• Geboren: april 2017
  • Afkomst: Frans circus
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: mei 2023

Kiara is een jonge maar zeer flinke leeuwendame van 6 jaar oud, met een achtergrond in een Frans circus. Vermoedelijk heeft ze nooit opgetreden maar was bedoeld als fokdier.

Ze heeft een opvallende kleur, ze is namelijk de eerste ‘witte leeuw’ die bij Stichting Leeuw werd opgevangen. Ze heeft een roomwitte kleur en opvallende blauwige ogen.

Kiara lijkt in goede gezondheid te zijn op dit moment en was dolgelukkig toen zij de eerste stappen mocht zetten in haar ruime buitenverblijf. Ze heeft soms wat tijd nodig om te wennen, maar als ze op haar gemak is, is ze lekker actief en nieuwsgierig. Ze kan brullen als de beste en de verzorgers noemen haar de levende papierversnipperaar. Haar favoriete bezigheid is dan ook het verscheuren van kartonnen dozen en rollen in een miljoen stukjes. We hopen Kiara in de toekomst te kunnen matchen aan een leuke leeuwenman.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Kiara