Iwan Tijgers

• Afkomst: Duits circus
  • Leefsituatie: met Drago
  • Familie: broer van Drago

Iwan is in 2012 bij Stichting Leeuw aangekomen, samen met zijn broer Drago, waar hij zijn verblijf mee deelt. De heren zijn afkomstig uit een Duits circus.

Iwan is wat rustiger dan zijn broer. Hij is tevens de grootste van de twee, waardoor hij goed herkenbaar is. Hij heeft ook een wat langere ‘snoet’, dan zijn broer. Iwan is een speelse tijger die graag het gezelschap van zijn broer opzoekt. Ook kan hij het goed vinden met buurman Bombay. Iwan houdt net als zijn broer van mooi en warm weer.
Iwan is samen met broer Drago en buurman Bombay in april 2023 verhuisd naar The Lions Foundation.
Tijger komen van origine niet voor in Afrika, maar omdat het Aziëproject niet doorging willen we deze dieren toch een groot verblijf bieden. Deze verblijven zijn ook speciaal ingericht voor tijgers, met meer bomen en struiken en een waterpoel. Hiermee creëert Stichting Leeuw ook plek om nieuwe dieren op te vangen in Nederland.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Iwan