Bombay Tijgers

• Afkomst: dierentrainer
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: 2014
  • Leefsituatie: alleen

Hij is afkomstig van een trainer die katachtigen trainde voor in films en reclamespotjes. Bombay bleek daar niet zo geschikt voor en er werd een ander onderkomen voor hem gezocht.

Het is een speelse en vooral slimme tijger. Hij vindt het heerlijk om in zijn vijver te spelen met zijn speelgoed. Bombay is dol op zijn buurmannen Drago en Iwan. Zij spelen samen en liggen vaak samen bij elkaar. Bombay in april 2023 verhuisd naar The Lions Foundation (samen met zijn buurmannen Drago en Iwan).
Tijger komen van origine niet voor in Afrika, maar omdat het Aziƫproject niet doorging willen we deze dieren toch een groot verblijf bieden. Deze verblijven zijn ook speciaal ingericht voor tijgers, met meer bomen en struiken en een waterpoel. Hiermee creƫert Stichting Leeuw ook plek om nieuwe dieren op te vangen in Nederland.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Bombay