Aslan Leeuwen

• Afkomst: circus in Bulgarije
  • Leefsituatie: met Ayla
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: maart 2016

Aslan is geboren in een circus in Bulgarije en toen hij een paar maanden oud was, is hij gekocht door iemand die hem wilde behoeden voor een leven in het circus.

Zo is Aslan bij ons terecht gekomen, want een appartement is geen plaats voor een leeuw. Aslan was gezond, maar erg bang en onder de indruk van alles toen hij bij ons binnen kwam. De eerste maandjes kreeg Aslan nog veel aandacht van de verzorgers, maar er was nog iemand die daarbij geholpen heeft. Jonge leeuwin Ayla, toen ruim een jaar, was de perfecte kandidaat om Aslan aan te koppelen. Beide nog jong en speels. Langzaam hebben we de twee aan elkaar laten wennen en in mei 2016 hebben we de twee voor het eerst samen gedaan. Inmiddels is het stel onafscheidelijk en leren elkaar wat het is om leeuw te zijn. Wellicht ligt er voor deze twee kanjers ook een toekomst in het mooie Zuid- Afrika!

Steun Stichting Leeuw en adopteer Aslan