Naar de inhoud Tickets kopen Naar de footer Logo van Stichting Leeuw

Bombay, Iwan en Drago verhuisd naar The Lions Foundation 3 mei 2023

23 April was het eindelijk zover. Bombay en de broers Iwan & Drago zijn naar Zuid-Afrika verhuisd, waar zij nog mogen genieten van een mooi en groot verblijf.

Sinds vorig jaar heeft The Lions Foundation ook een vergunning om tijgers een mooi thuis te geven. Van origine leven tijgers niet in Afrika, maar de plannen om tijgers naar Thailand te brengen is helaas niet van de grond gekomen. We gunnen natuurlijk ook de tijgers een fijn groot verblijf en bij The Lions Foundation is er ruimte. Door deze dieren te verhuizen, komt er bij Stichting Leeuw weer ruimte vrij om andere dieren in nood op te vangen. Er is tenslotte een wachtlijst van dieren die dringend hulp nodig hebben.
Bij Stichting Leeuw woonden ze naast elkaar en ook in Zuid-Afrika zijn ze weer directe buurmannen. De verblijven zijn speciaal gemaakt voor tijgers met meer groen, bomen en een vijver.

Bombay had het de eerste dagen best zwaar, omdat hij meer stress ervaart dan Iwan en Drago. Gelukkig gaat het steeds beter met hem en met kleine stapjes komt hij er zeker weten. Iwan en Drago reageerden heel goed op deze toch wel enorme aanpassing. Zij hadden na 2 dagen al door waar ze hun eten krijgen en wisten direct wie de nieuwe dierverzorgers zijn. Zij konden daarom al snel in hun grote verblijf en ontdekten meteen hun zwembad om lekker af te koelen.