Zòya’s eerste stappen buiten 19 april 2023

Zòya is eind maart bij Stichting Leeuw gekomen nadat zij was opgehaald uit Polen (Zoo Poznan) waar zij tijdelijk was opgevangen i.v.m. de oorlog in Oekraïne.
De eerste weken mocht zij wennen aan haar nieuwe binnenverblijf, de dierverzorgers en de geluiden van de andere dieren die bij Stichting Leeuw verblijven.

Gister was een nieuwe mooie stap voor Zòya! Ze is voor het eerst naar buiten gegaan. Al snel stapte ze dapper naar buiten waar ze alles rustig verkend heeft. Dit deed ze in het buitenverblijf van Dembé, die op dat moment dan binnen zit. Ze heeft alle geurtjes in zich opgenomen en genoten van het zonnetje. Om haar rustig te laten wennen aan het buiten zijn en de bezoekers, zullen de verzorgers haar af en toe naar buiten laten.