Verhuizing Remy en Luna 23 januari 2024

Remy verlaat zijn vriendjes

Goed nieuws voor Luna en Remy. Zij verhuizen naar The Lions Foundation. De streefdatum is 17 maart.

In oktober 2018 werd Remy door een hardloper gevonden. Hij stond in een weiland bij Tienhoven in een hondenbench. Hij was toen een welp van ongeveer 5 maanden oud. Ondertussen is hij uitgegroeid tot een prachtige volwassen leeuwenman en leeft hij sinds 2021 samen met leeuwin Luna. Luna is in 2021 na een noodoproep opgehaald bij een inmiddels gesloten Hotel Resort in Slowakije. Zij zochten voor een heel aantal leeuwen en tijgers, die gehuisvest waren naast het hotel, opvanglocaties.

Het was nog even spannend of deze twee konden verhuizen, omdat er signalen waren dat het hart van Luna niet goed werkte. Aangezien dit koppel het heel goed met elkaar kan vinden, wilde Stichting Leeuw deze twee niet uit elkaar halen. In november vorig jaar is Luna zeer uitgebreid onderzocht door het team en een ervaren cardioloog. De uitslag was zeer positief. Haar hart en de andere organen zien er goed uit, wat betekent dat zij de reis en warmte dus aan kan. Zij krijgen daar samen een groot verblijf van 1,5 hectare waar ze heerlijk mogen genieten in een zo natuurlijk mogelijke leefomgeving op de Afrikaanse savanne.