Nalaten aan grote katten Stichting Leeuw in uw testament

Steeds meer mensen besluiten (een deel van) hun nalatenschap te schenken aan een goed doel. Omdat ze het belangrijk vinden dat er ook na hun overlijden wordt doorgewerkt aan het ideaal dat ze hebben. Zo dragen ze ook na hun overlijden bij aan een betere wereld.
Nalaten aan een goed doel kan alleen via een testament dat door een notaris is opgemaakt. Een codicil (eigen handgeschreven verklaring) is niet voldoende.

Belastingvrij

Erfgenamen moeten erfbelasting betalen over de erfenis die zij ontvangen. Hoeveel dat is, hangt af van bepaalde criteria. Goede doelen met ANBI-status hoeven geen belasting te betalen over een erfdeel of legaat. Ze zijn volledig vrijgesteld van erfbelasting. Daardoor kunnen goede doelen hun aandeel in een nalatenschap voor de volle 100 procent inzetten voor hun doelstelling.

Stichting Leeuw in uw testament opnemen? Uw nalatenschap helpt grote katten

Stichting Leeuw geeft grote katachtigen in nood weer een toekomst. Stichting Leeuw vangt dieren op uit noodsituaties, zoals dieren uit het circus, oorlogssituatie en van particulieren. Dat doen wij samen met de steun van onze donateurs. Door Stichting Leeuw in uw testament op te nemen kunt u ons helpen. Wij kunnen ons dan blijven inzetten voor het welzijn van deze dieren. Ook in de toekomst.

Stichting Leeuw in uw testament

Geen zorgen over later: u wilt er graag zeker van zijn dat uw wensen goed zijn vastgelegd en worden uitgevoerd. Daarvoor is het noodzakelijk dat u een notaris inschakelt. De notaris neemt met u uw wensen door en geeft u advies.

Kies wat bij u past

Er zijn verschillende manieren om Stichting Leeuw in uw testament op te nemen:

Met een erfstelling kunt u één of meerdere personen of organisaties zoals Stichting Leeuw tot erfgenaam benoemen. U bepaalt zelf welk percentage zij ontvangen.

Wanneer u heel precies wilt vastleggen wat u geeft, kan dat met een legaat. Daarmee legt u in uw testament exact vast welk geldbedrag, welke aandelen of waardevolle goederen u nalaat aan Stichting Leeuw. Het is mogelijk meerdere legaten op te nemen in het testament.

Een stappenplan om eenvoudig uw nalatenschap te regelen

Denk aan spaargeld, aandelen, onroerend goed en waardevolle spullen.

Bedenk aan welke dierbare familieleden, vrienden, goede doelen of andere organisaties u wilt nalaten.

Bij een erfstelling kiest u ervoor om uw erfgenamen een bepaald percentage van uw nalatenschap te schenken. Wilt u heel specifiek een vast bedrag of een waardevol object nalaten aan een persoon of een organisatie? Dan kiest u voor een legaat.

Een executeur is iemand die al uw zaken regelt na uw overlijden. Dat kan een familielid, een goede vriend en een notaris zijn. Ook Stichting Leeuw kunt u vragen uw executeur te worden.

Een testament opstellen gebeurt altijd via de notaris. Zoek een notaris bij u in de buurt. Dat kan bijvoorbeeld op www.notaris.nl of www.nunotariaat.nl. De notaris helpt u om uw wensen vast te leggen in een testament.

Na het gesprek stelt de notaris een concepttekst op. De notaris zorgt ervoor dat uw testament wordt opgenomen in het landelijke testamentenregister. Goed om te weten: uw testament kan op elk moment bij de notaris worden gewijzigd.

Als u besluit om aan Stichting Leeuw na te laten vinden wij dat fijn om te weten.

Persoonlijk contact

Wilt u meer weten over nalaten aan Stichting Leeuw?
Wij staan u graag persoonlijk ter woord. U kunt hiervoor een afspraak maken door een mail te sturen naar administratie@stichtingleeuw.nl

Gegevens voor de notaris

Statutaire naam: Stichting Leeuw