Chimène Tijgers

• Geboren: mei 2008
  • Afkomst: circus
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: juni 2023

Chimène is een tijgerin van 15 jaar oud.

Ze is binnengekomen bij stichting leeuw in juni 2023 en afkomstig van een circus in Frankrijk, vermoedelijk gebruikt voor de fok.

Chimène is een relatief kleine dame, en herkenbaar aan haar scheve onderkaak. Dit maakt dat 1 van haar hoektanden altijd naar buiten steekt. Ze heeft hier geen last van gelukkig en kan gewoon lekker alles eten wat een tijger hoort te eten. Chimène had de eerste week best moeite om te aarden, en was erg onder de indruk van de reis en haar nieuwe omgeving. Pas na een week kwam ze wat uit haar schulp en begon wat contact te zoeken met de verzorgers en te spelen met de aangeboden verrijking.

We hopen Chimène en fijn pensioen te kunnen bieden, met ruimte om te ontdekken en gras onder de voeten.

Steun Stichting en adopteer Chimène