Akilla Panters

• Afkomst: Frankrijk
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: 2020
  • Leefsituatie: Alleen

Akilla heeft een bijzonder verhaal. Zij is als klein welpje bij een particulier thuis opgegroeid in Frankrijk. Daar is zij een keer ontsnapt, een ommetje gaan maken of per ongeluk het raam uit gelopen.

Zij liep toen in de dakgoot van een huis, midden in een woonwijk. Dit is breeduit in het nieuws geweest. Vervolgens is zij in beslag genomen en ondergebracht in een dierentuin, waar zij na twee dagen weer uit vandaan gestolen is (teruggestolen). Na een aantal maanden kwam Akilla naar Stichting Leeuw.

Ze heeft eerst een tijd in quarantaine gezeten. Zij zit graag hoog en verscholen, als een echte panter. Mensen die zij niet goed kent, vindt zij een beetje spannend. Ze is behoorlijk eenkennig. Ze kan ook heerlijk spelen en babbelen, al laat ze dit voornamelijk aan de verzorgers zien. Het is ook wel een echte diva en ze kan ontzettend hooghartig kijken.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Akilla