Naar de inhoud Tickets kopen Naar de footer Logo van Stichting Leeuw

Dag lieve Max 21 juni 2023

Na ruim een jaar strijden door verzorgers en dierenartsen, met de hoop de gezondheid van Max te verbeteren, heeft het team na vele gesprekken en overwegingen helaas toch vandaag besloten om Max te laten gaan. Het leven werd er met alle tegenslagen, onderzoeken en behandelingen niet leuker op voor Max en de uitzichten werden steeds slechter.
Toen Max bij ons werd binnengebracht wisten we dat dit dier een grote uitdaging zou worden, we hadden hem zo graag nog wat langer de tijd gegeven om te genieten van een zorgenvrij leven. Toch zijn we dankbaar dat hij evengoed een jaar bij ons is geweest, heeft genoten van goed voer, jagen in de binnenbaan en liefdevolle verzorging.

Helaas komt het heel vaak voor dat deze dieren uit het Oosten van Europa, gefokt worden zonder enig oog op gezonde genen en vaak ook nog worden gehouden door particulieren die niet weten wat de zorg voor een exotisch dier als een leeuw of tijger inhoudt. Veel van deze dieren groeien op in slechte omstandigheden en ondervinden daar op langere termijn veel problemen van. Max was hier helaas ook 1 van.

Max heeft zich een vechter getoond die op karakter door bikkelde en door een zware jeugd enorm veel kon hebben. Maar wij zagen ook dagelijks hoe hij steeds meer moeite had om door het leven heen te stappen. Soms wil de geest, maar kan het lichaam niet meer mee.

We gaan dit mannetje ontzettend missen.

Het lichaam van Max zal nog uitgebreid worden onderzocht door pathologen in de komende dagen.