Opvang panterzusjes 23 juli 2024

Zwarte panters Nila en Suki

Twee in beslag genomen jonge zwarte panters wonen nu bij Stichting Leeuw. Ze werden eerder dit jaar aangetroffen bij een huisbezoek en werden illegaal gehouden door een particulier.

Bij aankomst bij Stichting Leeuw en de eerste controle door onze dierenartsen bleken de dieren gelukkig in redelijke gezondheid en beide vrouwelijk. Met nog maar een kleine 5 kilo zwaar, hadden ze wel al een typisch fel panter karakter. De verzorgers hadden een dagtaak om de dieren hen te laten vertrouwen. Gelukkig waren de dieren oud genoeg om zelf zacht, maar vast voedsel te kunnen eten.

Ondanks dat de 2 dieren eerst in de quarantaine faciliteit hebben moeten verblijven, hebben ze zich prima vermaakt met de vele soorten verrijking en aandacht van het verzorging team. Ze worden iedere week gewogen en zijn inmiddels al flink gegroeid. Ze zijn gek op elkaar en spelen en ravotten dan ook vele uren op een dag.

Omdat het enige tijd heeft geduurd voordat de onderzoeken naar de herkomst van de dieren konden worden afgerond en al het papierwerk eerst geregeld moest worden, hebben wij moeten wachten dit bijzondere nieuws naar buiten te brengen.

De panters hebben de namen Nila en Suki gekregen en mogen de komende tijd verder opgroeien bij Stichting Leeuw. Ze zullen in de komende weken langzaam maar zeker zichtbaar worden voor publiek. Omdat de dieren nog erg klein en jong zijn, zullen ze in etappes meer buitenruimte krijgen om rustig aan hun nieuwe verblijf en het publiek te kunnen wennen.

Ook deze mooie meiden zijn al symbolisch te adopteren via onze website. Op deze manier helpt u Stichting Leeuw om dieren in nood, zoals Nila en Suki, de nodige hulp en zorg te kunnen bieden.