Dembé Leeuwen

• Geboren: 2018
  • Afkomst: Oekraïne
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: 2022

Door de oorlog in Oekraïne kreeg Stichting Leeuw een noodoproep om een aantal dieren op te vangen. Dembé komt uit de buurt van Charkov, het oosten van Oekraïne. Samen met nog meer dieren is hij door verzorgers, met gevaar voor eigen leven, naar de grens van Polen en Oekraïne gebracht. Hier is hij door de chauffeurs van Stichting Leeuw opgehaald. Zoo Poznan in Polen heeft deze transporten gecoördineerd.

Na een lange en hectische reis door Oekraïne, Polen, Duitsland en Nederland is Dembé veilig aangekomen bij Stichting Leeuw. Hier kon hij eerst tot rust komen in de quarantaine. Na 30 dagen mocht Dembé naar het hoofdgebouw van Stichting Leeuw. Dembé geniet nu van zijn “rustige en veilige” leeuwenleven.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Dembé