Azul Tijgers

• Geboren: november 2006
  • Afkomst: circus
  • Aankomst bij Stichting Leeuw: juni 2023

Azul is een mannelijke witte tijger, en wordt in november van dit jaar 17. Een man op leeftijd dus.
Azul is binnengekomen bij stichting leeuw in juni 2023 en afkomstig van een circus in Frankrijk, vermoedelijk gebruikt voor de fok.
Zoals veel witte tijgers, heeft Azul een oogafwijking en is zijn zicht vermoedelijk nog ongeveer 10 tot 20 %.
Ondanks zijn slechte zicht, is hij actief, speels en nieuwsgierig. Azul heeft een onverschrokken en open karakter en speelt graag met alles wat los en vast zit.

Van de reis en nieuwe omgeving bij stichting leeuw was hij ook niet onder de indruk en past zich erg goed aan.

Helaas werd al snel na aankomst duidelijk dat Azul heel veel water dronk, en onderzoeken bevestigden al snel dat Azul lijdt aan nierfalen. We houden er rekening mee dat Azul’s nierproblemen snel kunnen verergeren, maar met de juiste ondersteuning, voeding en verzorging hopen we Azul nog een lekkere tijd te kunnen geven in de opvang.

Steun Stichting Leeuw en adopteer Azul